Soru Cevap Sistemi / Questions and Answers

  • Ambulans İşlemleri; Evde Yatalak Hastam Var. Nasıl Hastaneye Götürebilirim?
    Ambulance Procedures; "I have a sick-abed at home. How can I take him/her to the hospital?"

    Belediyemiz Sağlık İşleri Müdürlüğü tarafından yatalak hastalar için ambulans hizmeti verilmektedir. Bu hizmetten yararlanmak isteyen vatandaşlarımız 0212 453 53 20 nolu telefon numarası üzerinden randevu alarak hizmetten ücretsiz bir şekilde faydalanabilir veya Başkanlık Binası 7. Katta bulunan Sağlık İşleri Müdürlüğüne başvuru oluşturarak bu hizmetten faydalanabilir.


    ----------------------------------------------------------------------------------------


    Ambulance service is given by our municipality's Directorate of Health Services. The citizens who want to benefit from this service for free, can dial the number 0212 453 53 20 and make an appointment or they can consult the Directorate of Health Services placed on the 7th floor of the municipality building.

  • Apartman Girişindeki Kaldırıma Engelli Rampası İstiyorum. Nereye Başvurmalıyım?
    I need a wheelchair ramp at the entrance of my apartment building. Where should I apply for it?

    444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne Bildirebilir, Belediyemize gelerek
    ya da e-belediye üzerinden istek ve şikayet kaydınızı oluşturabilir ve kaydınızı sorgulamak için yine aynı yöntemlerle durumu hakkında bilgi alabilirsiniz. Ekiplerimiz tarafından belirtilen adrese gidilip gerekli incelemeler yapıldıktan sonra uygun görülmesi halinde çalışma yapılır.


    -----------------------------------------------------------------------------------------------


    You can state your demand from the call center number (444 0 467) of the Directorate of Technical Works, you can come to our municipality building or you can write your requests and complaints to the 'e-belediye' system. Besides, you can follow the same steps to get information about your request's current situation. After the required reviews are completed, our technical team will start working on them.

  • Asfalt Taleplerimi Nereye ve Nasıl İletebilirim?
    How and where should I state my asphalt requests?

    444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne Bildirebilir, Belediyemize gelerek ya da e-belediye üzerinden istek ve şikayet kaydınızı oluşturabilir ve kaydınızı sorgulamak için yine aynı yöntemlerle durumu hakkında bilgi alabilirsiniz. Talebiniz yerinde incelendikten sonra uygun görülmesi durumunda yıllık çalışma programına alınarak program doğrultusunda asfalt serimi yapılması sağlanacaktır.


    -----------------------------------------------------------------------------------------

    You can state your demand from the call center number (444 0 467) of the Directorate of Technical Services, you can come to our municipality building or you can write your requests and complaints to the 'e-belediye' system. Besides, you can follow the same steps to get information about your request's current situation. After the required reviews are completed, our technical team will add them to the annual working program and start working on them.

  • Aşırı Yağıştan Dolayı Tıkanan Yağmur Suyu Kanallarının (Rögar) Baca ve Izgaralarını Temizletmek İçin Ne Yapabilirim?
    How can I get someone in charge to clean the blocked manholes because of the heavy rain?

    444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne Bildirebilir, Belediyemize gelerek ya da e-belediye üzerinden istek ve şikayet kaydınızı oluşturabilir ve kaydınızı sorgulamak için yine aynı yöntemlerle durumu hakkında bilgi alabilirsiniz. Talebiniz yerinde incelendikten sonra, uygun görülmesi durumunda gerekli çalışma yapılır.

    ------------------------------------------------------------------------------------------


    You can state your demand from the call center number (444 0 467) of the Directorate of Technical Services, you can come to our municipality building or you can write your requests and complaints to the 'e-belediye' system. Besides, you can follow the same steps to get information about your request's current situation. After the required reviews are completed, our technical team will start working on them.

  • Bakıma Muhtaç Bir Hayvanla Karşılaştığımda Ne Yapmalıyım?
    What should I do when I see an animal in need of care?

    Bir kutu içerisinde muhafaza ederek 444 0 467 numaralı Çağrı Merkezimizden kayıt oluşturup Veteriner İşleri Şefliği ekiplerinin hızlıca adresinize ulaşmalarınızı sağlayabilirsiniz.


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    "What should I do when I see an animal in need of care?"

    After you conserve the animal in a safe box, you can call our call center number (444 0 467). Our Veterinary Services team will reach there as soon as possible.

  • Başıboş, Küpesiz Sokak Köpeklerinin Kısırlaştırılması İçin Ne Yapmalıyım?
    What should I do to have the stray dogs neutered?

    444 0 467 numaralı Çağrı Merkezimizden açık adres bilgilerinizi vererek talep oluşturabilirsiniz. Veteriner İşleri Şefliği ekiplerimiz başıboş küpesiz sokak köpeklerini 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu çerçevesinde kısırlaştırma ameliyatı yapılmak üzere götürülerek ameliyat sonrası tedavi bitip, kuduz aşısı yapılıp küpe takılarak alındığı adrese salımı yapılacaktır.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------


    You can state your demand from our call center number (444 0 467) by giving your full address. The Veterinary Services take the stray dogs to neuter them within the limits of 5199th law. After the treatment process is completed, the dogs get rabies vaccine and the veterinary team unleashes the dogs to the former address you have mentioned.

  • Başvuru, İstek ve Şikayetlerimi Nasıl İletebilirim?
    How can I state my appeals, requests, and complaints?

    Başvuru, istek ve şikayetlerinizi;
    444 0 467 numaralı Çağrı Merkezimizden,
    0532 205 5 666 numaralı WhatsApp İletişim Hattı’ndan
    Belediyemizin Beyaz Masa Biriminden,
    Mahalellerimizdeki İletişim Merkezlerimizden,
    Sosyal medya hesaplarımızdan,
    bilgi@gaziosmanpasa.bel.tr mail adresimizden
    İnternet sitemizde yer alan iletişim sayfamızdan
    İnternet sitemizde yer alan e-Belediye portalından
    Hizmet binalarımızdaki istek ve şikayet kutularımız üzerinden bizlere ulaştırabilirsiniz.

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    You can state your appeals, requests, and complaints by;
    the call center number(444 0 467),
    the WhatsApp communication line number (0532 205 5 666),
    the Municipality's Resolution Center called 'Beyaz Masa',
    the communication centers in neighborhoods,
    our social accounts,
    bilgi@gaziosmanpasa.bel.tr e-mail address,
    the communication page placed on our website,
    e-Belediye portal placed on our website and,
    the request boxes placed in our service buildings.

  • Belediye Başkanından Nasıl Randevu Alabilirim?
    How can I get an appointment with the Mayor?

    Belediye Başkanının programlarını Özel Kalem Müdürlüğü yürütmektedir. Belediye Başkanımızdan randevu talep etmek için Belediyemiz web sitesinden E-Belediye üzerinden Başkan Randevu Sekmesinden Başvuruda Bulunabilirsiniz.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------


    The Office of Private Secretary is in charge of the Mayor's programs. If you demand to get an appointment, you can apply from 'Başkan Randevu Sekmesi'(Mayor Appointment Section) of e-belediye system on our website.

  • Belediyemiz Tarafından Belirlenen Afet Toplanma, Geçici Barınma, Çadır ve Konteyner Alanları Mevcut Mu?
    Is there any emergency assembly area, temporary shelter, or container determined by the municipality?

    İlçemizde bu alanların yerlerinin tespiti Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi ile birlikte gerçekleştirildi. Resmi internet sitemizden Deprem Toplanma Alanları şeklinde arayarak veya Belediyemize başvurarak bu bilgilere erişebilirsiniz. https://gaziosmanpasa.bel.tr/det/537/deprem-toplanma-alanlari

    ------------------------------------------------------------------------------------------


    These areas are determined by the Disaster and Emergency Management Center. You can achieve them by searching 'Deprem Toplanma Alanları' (Earthquake Assembly Area) or applying to our municipality.
    https://gaziosmanpasa.bel.tr/det/537/deprem-toplanma-alanlari

  • Belediyeye Ait Taşınmazı Nasıl Satın Alabilirim?
    How can I acquire the municipal immovable properties?

    Tamamı belediyemize ait veya belediyenin hissedar olduğu parsellerde satış işlemleri ilgili yasalar (2981-3194-2886 sayılı yasalar) kapsamında yapılmaktadır. Satış taleplerinin değerlendirilebilmesi için hak sahipliğini gösteren belgelerin (tapu tahsis belgesi, tapu vb) ibraz edilmesi suretiyle Emlak İstimlak Müdürlüğüne başvuru yapması gerekmektedir.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    "How can I acquire the municipal immovable properties?"

    The selling procedures of municipal properties are handled within the limits of related laws(2981-3194-2886 laws). Evaluating the purchasing demands is depend on applying to Real Estate Management with submitting the certificate of land registration and land title.

  • Binayı İlaçlatmak İstiyorum. Ne Yapmalıyım?
    How can I have my apartment building disinfected?

    Belediyemiz Sağlık İşleri Müdürlüğü tarafından ilaçlama hizmeti verilmektedir. Bu hizmetten yararlanmak isteyen vatandaşlarımız 444 0 467 numaralı çağrı merkezi üzerinden veya Başkanlık Binası 7. Katta Bulunan Sağlık İşleri Müdürlüğüne başvuru oluşturarak bu hizmetten faydalanabilir

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Municipal Health Services Management has the disinfection service. The citizens who want to benefit from the service can reach by dialing the call center number 444 0 467 or applying to the Health Services Management placed on the 7th floor of the municipality building.

  • Bir Sokak Hayvanı Tarafından Yaralanma Durumunda Ne Yapmalıyım?
    What do I need to do in case of getting injured by a stray animal?

    444 0 467 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak olayın yaşandığı adresi ve hayvanın eşkalini söyleyerek, hayvanın Veteriner İşleri Şefliği ekipleri tarafından karantinaya alınması sağlanmalı ve kuduz aşısı olmak üzere hastaneye gitmelisiniz.


    ------------------------------------------------------------------------------------------------


    You can call the call center number 444 0 467, describe the location and the appearance of the animal. While our Chief Veterinary Office teams quarantine the stray animal, you should go to the hospital to get a rabies vaccine.

  • Bodrum/Giriş Katta Oturmaktayım. Evimin Önünde Araba Park Edilmesi Sorun Oluyor. Bunu Engellemek İçin Nereye Başvurmalıyım?
    I live on the basement floor. Paking out front of my apartment is causing a problem. Where should I apply to prevent that?

    444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden öncelikle Zabıta Müdürlüğüne bildirilip park eden araçlarla ilgili cezai işlem yapılması gerekir. Belediyemize gelerek ya da e-belediye üzerinden istek ve şikayet kaydınızı oluşturabilir ve kaydınızı sorgulamak için yine aynı yöntemlerle durumu hakkında bilgi alabilirsiniz. Fen işleri müdürlüğü tarafından da uygun görüldüğü taktirde fiziki engel çalışması yapılır.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    You should state your complaint to the Municipal Police Directorate by dialing the call center number 444 0 467. The team in charge takes a criminal procedure with the car owners. Apart from that, you can come to our municipality building or you can write your requests and complaints to the 'e-belediye' system. Also, you can follow the same steps to get information about your request's current situation. After required reviews are completed, the Directorate of Technical Works team places barriers there.

  • Borcumu Nasıl Öğrenebilirim?
    How can I find out my debt?

    Borçlarınızı, http://www.gaziosmanpasa.bel.tr E-Belediye üzerinden üyelik girişi yaparak veya Gelirler Şefliğinden öğrenebilirsiniz.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------


    You can find out your debts from our website http://www.gaziosmanpasa.bel.tr e-belediye with your membership login or the Department of Revenues.

  • Cadde/Sokak Lambaları Yanmıyor. Ne Yapabilirim?
    The street lights don't work in my locality. What am I supposed to do to fix the problem?

    17 Temmuz 2013 Tarih ve 28720 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Genel Aydınlatma Yönetmeliği`nin İkinci Bölüm Genel Aydınlatma Yükümlülüğü başlıklı ; MADDE 5 – (1) Dağıtım şirketi; dağıtım bölgesindeki yerleşim yerlerinde bulunan otoyollar ve özelleştirilmiş erişme kontrollü karayolları hariç, kamunun genel kullanımına yönelik bulvar, cadde, sokak, alt-üst geçit, köprü, meydan, kavşak, yürüyüş yolu ve yaya geçidi aydınlatmasından ve bunlara ait gerekli aydınlatma ve ölçüm sistemlerinin tesis edilmesi ve işletilmesinden sorumludur. Bu sorumluluk, imar planlarında bulvar, cadde veya çıkmaz sokaklar dahil, sokak olarak belirlenen meskun yerlerin tamamını kapsar. Hükmü gereğince, genel aydınlatma tesislerinin bakım ve onarımını yapmak Elektrik Dağıtım Şirketi sorumluluğundadır.
    Bu hususta vatandaşlarımızın izleyebileceği birden çok yol vardır.
    1. TEDAŞ a ait olan AYDINLATMA MOBİL TAKİP programı kurularak, Aydınlatma Mobil Takip Uygulaması ile çalışmayan sokak aydınlatmalarınız için arıza konumundan fotoğraf ve video çekerek ihbar oluşturabilirsiniz. Oluşturduğunuz ihbarı hızlıca sunabilir, sorumlu personelin anında haberdar olmasını sağlayabilirsiniz. Oluşturduğunuz ihbarın çözümlenme sürecini de uygulama üzerinden kolayca takip edebilirsiniz.
    2. 186 ya bildirebilirsiniz.
    3. Belediyemiz Beyaz Masaya bildirerek talebinizin Fen İşleri Müdürlüğü tarafından Belediye Talep Takip yazılımı üzerinden Boğaziçi Elektrik Dağıtım Şirketi Genel Müdürlüğüne iletilmesini talep edebilirsiniz.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------


    The distribution company is responsible for all the street lighting including the avenues and the blind alleys except the highways and privatized main roads. Electricity Distribution Company is in charge of establishing and managing the lightning system within the law.
    In this respect, you have lots of ways to follow;

    1)You can download the application called ‘Aydınlatma Mobil Takip’ and you can notify by uploading your videos or photos of the broken lightings from the ‘arıza’ section (which means fault). You can also follow the resolution process of your notification.
    2)You can report the street light fault to the number 186.
    3)You can state your demands to our Resolution Center called ‘Beyaz Masa’. Your maintenance service demand is sent by the Directorate of Technical Works to the Directorate of Bogazici Electricity Distribution through the municipality’s request tracking system.

  • Camimizdeki Tente Arızalandı. Tamiri İçin Nereye Başvurmalıyım?
    Our mosque's awning is broken. Where should I apply to fix it?

    Kurum tarafından 444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne Bildirebilir, Belediyemize gelerek yada e-belediye üzerinden istek ve şikayet kaydınızı oluşturabilir ve kaydınızı sorgulamak için yine aynı yöntemlerle durumu hakkında bilgi alabilirsiniz. Gerekli incelemeler ekiplerimiz tarafından yapılmaktadır.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------


    You can state your demand to the Directorate of Technical Services from our call center number (444 0 467), you can come to our municipality building or you can write your requests and complaints to the 'e-belediye' system. Besides, you can follow the same steps to get information about your request's current situation. After the required reviews are completed, our technical team starts working on the problem.

  • Cenaze İşlemleri; Araç ve Yemek Temini İçin Gerekli İşlemler Nelerdir?
    What are the procedures for funerals, obtaining vehicles, and food?

    Rapor ve Ambulans işlemleri için 7. Katta bulunan Sağlık İşleri Müdürlüğünden,
    Cenaze Yakını Araç İşlemleri İçin 7. Katta bulunan Yerel Hizmetler Müdürlüğünden,
    Cenaze Yemek talebiniz için Kültür Merkezinin giriş katında bulunan Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün Sosyal Hizmetler Şefliğinden müracaat edilmelidir.


    ----------------------------------------------------------------------------------------


    You can apply to Health Services Management (on the 7th floor) for report and ambulance procedures,
    You can apply to Local Services Management (on the 7th floor) for a funeral vehicle,
    You can apply to the Directorate of Cultural and Social Affairs' Social Services department (located on the ground floor of Culture Center) for your funeral food demands.

  • Dil Akademisi Bünyesinde Hangi Branşlara Kayıt Yaptırabiliriz?
    Which branches does the Language Academy include?

    İngilizce A1, İngilizce A2, Almanca A1, Fransızca A1, İspanyolca A1, Rusça A1, Korece A1, Çince A1, Arapça A1 kurslarımıza başvuru yapabilirsiniz.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    You can apply for the following courses in our language academy;
    English A1 (beginner)
    English A2 (elementary)
    German A1 (beginner)
    French A1 (beginner)
    Spanish A1 (beginner)
    Russian A1 (beginner)
    Korean A1 (beginner)
    Chinese A1 (beginner)
    Arabic A1 (beginner)

  • Dil Akademisi Dersleri Ne Zaman Başlayacak?
    When are the Language Academy lessons going to start?

    1 Kasım tarihinde başlayacak ve bir kur 4 ay sürecektir. Bir sonraki dönem kayıtları Şubat ayında alınacak ve dersler Mart ayında başlayacaktır.


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------


    The lessons are going to start on November 1st and a course is going to last 4 months. The next course registration will be in February and the lessons will start in March.

  • Dil Akademisi Kursları Hangi Gün ve Hangi Saat Aralığında Olacak?
    In which day- time period the Language Academy lessons will be conducted?

    Her branş için farklı gün ve saatlerde kurslar açılmıştır. Başvuru ekranından dilediğiniz seansı seçebilirsiniz.

    ------------------------------------------------------------------------------------------

    We will have different courses period for each branch. You can choose whichever session you wish from the appeal page.

  • Dil Akademisi Kursları Nerede Olacak?
    Where the Academy Language Courses will be located?

    Dil Akademisi kurslarımız ilçemizdeki 3 farklı noktada olacaktır.
    Barbaros Bilgi Evi, Kazım Karabekir Bilgi Evi, Kültür ve Sanat Akademisi

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------


    The language courses will be in 3 different places in our county.

    Barbaros Bilgi Evi(Barbaros Knowledge House), Kazım Karabekir Bilgi Evi (Kazım Karabekir Knowledge House), Kültür ve Sanat Akademisi (Culture and Art Academy)

  • Dil Akademisi Kurslarına Nasıl Kayıt Olabilirim?
    How can I register for the Language Academy courses?

    https://ebelediye.gaziosmanpasa.bel.tr/digeruygulamalar/kurs/kursonkayit bağlantısından bilgilerinizi girerek istediğiniz branşa ve seansa kayıt olabilirsiniz. Ayrıca kurumumuzda yüz yüze kayıt da alınmaktadır.


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------


    You can register the courses via the following link; https://ebelediye.gaziosmanpasa.bel.tr/digeruygulamalar/kurs/kursonkayit
    You can also register by coming to our municipal building.

  • Dil Akademisi Nedir, Kimler Katılabilir?
    What is Language Academy? Who can register for this academy?

    Gaziosmanpaşa Belediyesi’nin yeni bir projesi olan dil kurslarına 15-40 yaş arası tüm vatandaşlarımız katılabilir.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------


    The Language Academy is a new project of Gaziosmanpaşa Municipality. The age groups 15-40 can register for the courses.

  • Dil Akademisinde Kurslar Ne Kadar Sürecek?
    How long will a course take?

    Her branş için haftada 4 saat eğitim olacaktır. Bir ders saatinin süresi 45 dakikadır.
    Bir kur 16 hafta (4 ay) sürecektir ve kur bitiminde bir sonraki kura geçmek için sınav yapılacaktır.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    The lessons will last 4 hours a week for each branch. The duration of a lesson will be 45 minutes. Each course will last 16 weeks (4 months). At the end of each course, there will be a proficiency exam for the next course.

  • Dil Akademisinde Sınıflar Kaç Kişi Olacak?
    How many people are allowed to be in a Language Academy class?

    Pandemi şartlarına göre hazırlanmış sınıflarımızda en az 12, en fazla 20 kişi eğitim görebilecek.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------


    Our classes are well prepared for pandemic conditions and 12-20 people are accepted to these classes.

  • Dilekçe İşlemlerimi Nasıl Halledebilirim?
    How can I deal with my petition doings?

    Dilekçe işlemleriniz için Belediyemizin Beyaz Masa Birimine müracaat etmeniz gerekmektedir. Beyaz Masa’dan aldığınız dilekçe örneğini doldurarak, giriş kattaki Genel Evrak Bürosu’na teslim edebilirsiniz. Dilekçeniz kayıt altına alınır ve bu işlem sırasında tarafınıza kayıt numarası verilir. Kayıt numaranız ile e-Belediye sayfamız üzerinden dilekçelerinizin durumunu sorgulayabilir, cevap yazılarınızı görüntüleyebilirsiniz.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------


    You need to apply to our municipality's resolution center called 'Beyaz Masa'. After filling the petition sample, you can deliver your petition to the General Documents Office on the basement floor. Your petition is recorded and you are given a registration id. You can view and examine the current state of your document from our e-belediye page.

  • Dilekçe Vermiştim. Sonucunu ve Nereye Gönderildiğini Öğrenebilir Miyim?
    I submitted a petition. How can I find out the outcome?

    444 0 467 dan veya şahsen Genel Evrak Kayıt Birimi ile görüşerek öğrenebilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------


    You can find out your petition's outcome by dialing the number 444 0 467 or coming to the Department of General Documents.

  • Düzenlenen Konser, Tiyatro ve Organizasyonlardan Nasıl Haberdar Olabilirim?
    How can I be informed about the events like concerts, theaters, organizations, etc... arranged by the municipality?

    Belediyemizin düzenleyeceği Konser, Tiyatro, Sempozyum vb. Organizasyonlar ile ilgili tüm etkinlikleri https://gaziosmanpasa.bel.tr/ara/etkinlikler sayfasından takip edebilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------


    You can get information about the events via this link;
    https://gaziosmanpasa.bel.tr/ara/etkinlikler

  • E-Eksper İşlemleri Nasıl Yapılır?
    What is the e-eksper (e-expert) procedure?

    Eksper paydaş bilgisi olması ve yetki belgesinin arsiv@gaziosmanpasa.bel.tr mail adresine iletilmesi gerekmektedir. e-Belediye üzerinden kayıt olan eksper, e-Eksper hizmetinden dosya talebinde bulunabilir, harç ödeme işlemi yapabilir ve dosya görüntüleme işlemi gerçekleştirebilir.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------


    It is needed to have shareholder info and conduct the certificate of authority to the mail address arsiv@gaziosmanpasa.bel.tr. The expert who registered the e-belediye system can request a file, pay the fees or view the files thanks to the e-eksper service.

  • Elektrik Kesintisi Sonrası Evimdeki Hasar Gören Cihazlar İçin Ne Yapabilirim?
    What do I need to do for my damaged devices after the power cut?

    Vatandaşın olay tarihinden itibaren 10 gün içerisinde Boğaziçi Elektrik Dağıtım Şirketi Genel Müdürlüğüne başvurması gerekmektedir.
    Aşağıdaki evraklar ile başvuru yapılmalıdır.
    •Başvuru dilekçesi
    •Abonelik faturası (Yoksa kullanıcı olduğuna dair kira kontratı, tapu, vb)
    •Tamir bedelini gösteren Servis Formu
    •Tamir bedelini gösteren (abone veya kullanıcıya ait), mali değer içeren fatura
    •Ödemenin yapılacağı (abone veya kullanıcıya ait) IBAN bilgisi
    •Kimlik fotokopisi

    ------------------------------------------------------------------------------------------------


    You need to apply to the Directorate of Boğaziçi Electricity Delivery Company (Boğaziçi Elektrik Dağıtım Şirketi) in 10 days since the last power cut.
    You should apply with the following documents;
    *letter of application
    *subscription bill (or evidence to prove to be a user of the service like a rental contract or land title...etc)
    *The form which indicates repair price
    *The bill which indicates repair price (belongs to user or subscriber) and consists of the service price.
    * The subscriber or user's IBAN (International Bank Account Number)
    * The Id copy (Identity card)

  • Emeklilik Muafiyet İşlemleri Nasıl Yapılır?
    What are the retirement exemption procedures?

    Muafiyetten yararlanılması için; Türkiye sınırları içinde hisseli veya tam mülkiyet kapsamında brüt yüzölçümü 200 m2’yi geçmeyen tek meskenin dışında başka meskenin bulunmaması gerekmektedir. Bu mesken muayyen zamanlarda dinlenme amacıyla değil, daimi olarak kullanılmalıdır. Emekli olunması gerekmektedir. SGK'dan alınan Emeklilik belgesi ile Belediyemiz Gelirler Şefliğine müracaat etmeniz gerekmektedir.

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    Benefitting the exemption is depend on NOT having one another divided or complete property that is bigger than 200m2 gross acreage. This property cannot be a temporary but permanent place to live. The person should be retired. You should apply to the Directorate of Income Management with the retirement documents from SGK(Social Security Institution).

  • Emlak Beyannamesi Nasıl Verebilirim?
    How can I submit a Real Estate Declaration?

    Tapu fotokopisi ve Nüfus cüzdanı ile Başkanlık binamız giriş katta bulunan Gelirler Şefliğine müracaat ederek gerekli işlemleri yaptırabilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    You can submit your declarations by coming to the municipality's Income Management (placed on the basement floor) with your land title copy and ID card.

  • Emlak Vergimi Nasıl Öderim?
    How can I pay my estate taxes?

    http://www.gaziosmanpasa.bel.tr/ E-Belediye üzerinden üyelik oluşturularak, vergilerinizi görüntüleyebilir. Kredi Kartı ile veya Başkanlık Binamızın giriş katında bulunan Gelirler Şefliği veznelerinden ödeme işlemlerini yapabilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------


    After you register via this link;
    http://www.gaziosmanpasa.bel.tr/ E-Belediye, you can view your taxes and pay them with your credit card. Besides, you can come to the Income Management cashier's office placed on the basement floor of our municipality building.

  • Engelli Aracım İçin Park Yeri Yapılmasını Talep Ediyorum. Nereye Başvurmalıyım?
    Where should I apply to have parking space for my disabled vehicle?

    Belediyemize gelerek % 80 ortopedik engelli raporuyla başvuran vatandaşlarımız için uygun görüldüğü taktirde engelli araç park yerleri yapıyoruz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------


    You can come to our municipality building and apply with the %80 orthopedic disability report. After the required reviews are completed, our teams will start working on parking space.

  • Engelli Muafiyet İşlemleri Nasıl Yapılır?
    What are the procedures for disability exemption?

    Türkiye sınırları içinde hisseli veya tam mülkiyet kapsamında brüt yüzölçümü 200 m2’yi geçmeyen tek meskenim dışında başka meskenin bulunmaması gerekmektedir.
    En az %40 Engelli olduğunu Gösteren Belge (Sağlık Raporu) gerekmektedir. Belediyemiz Gelirler Şefliğini müracaat etmeniz gerekmektedir.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------


    Benefitting the exemption is depend on NOT having one another divided or complete property that is bigger than 200m2 gross acreage. You need to apply to the Income Management by bringing a Health Report which indicates at least %40 disability rage.

  • Erzak, Sıcak Yemek, Giyim, Eğitim Yardımları İçin Nereye Başvurmalıyım ?
    Where should I apply to have provisions, food, clothes, and education supports?

    Kültür Merkezi giriş Katında bulunan Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Sosyal Yardım Şefliğine başvuruda bulunarak, yapılacak olan tahkikatlar neticesinde gelir düzeyi az olan vatandaşlarımıza gerekli yardımlar yapılmaktadır.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------


    You can apply to the Culture and Social Affairs Management's Social Support Chiefs(placed on the entrance floor). After required investigations are completed, the ones who have lower incomes are given enough social support.

  • Evde Temizlik ve Berber Hizmeti İçin Nereye Başvurabilirim?
    Where should I apply to have a cleaning and hairdressing service in the house?

    İlçemizde 65 yaş üstü yalnız yaşayan, bakıma muhtaç, engelli, günlük hayatta rutin işleri yapmakta zorlanan vatandaşımızın evlerine periyodik aralıklarda evde temizlik hizmeti vermekteyiz. Kendiniz veya yukarıda belirtilen şartlarda olan komşularınız için 444 0 467 çağrı merkezimizden veya Başkanlık binası 3. Katta Bulunan Kadın ve Aile Müdürlüğünden başvuru yapabilirsiniz

    ------------------------------------------------------------------------------------------------


    In our county, we have a cleaning service in the house for the alone people older than 65 age, the ones in need of care, and who have difficulties running errands periodically. You can apply by dialing the number 444 0 467 or coming to our municipality's Woman and Family Management (3rd floor)

  • Evim Bodrum Katında Bulunuyor. Yağmur Yağdığında Evimi Su Basıyor. Ne Yapmalıyım, Nereye Başvurmalıyım?
    My apartment is placed on the basement floor. When it rains heavily, it is in spate. What should I do?

    444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne Bildirebilir, Belediyemize gelerek yada e-belediye üzerinden istek ve şikayet kaydınızı oluşturabilir ve kaydınızı sorgulamak için yine aynı yöntemlerle durumu hakkında bilgi alabilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    You can state your demand to the Directorate of Technical Services from our call center number
    (444 0 467), you can come to our municipality building or you can write your requests and complaints to the 'e-belediye' system. Besides, you can follow the same steps to get information about your request's current situation.

  • Evimi Kanalizasyon Suyu Basıyor. Ne Yapmalıyım, Nereye Başvurmalıyım?
    My apartment is in spate with sewage water. What should I do, Where should I apply to fix the problem?

    İSKİ Gaziosmanpaşa Şube Müdürlüğüne gidilerek şikayetin ilgili kuruma bildirilmesi gerekmektedir.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------


    You need to go to the Gaziosmanpaşa branch of İSKİ(İstanbul Water and Sewage Department) and state your complaints and requests.

  • Evimin/İşyerimin Önündeki Rahatsızlık Veren Elektrik Direğini/Panosunu Nasıl Kaldırtabilirim?
    How can I get someone in charge to remove the disturbing lamppost in front of my house/ office?

    Vatandaşların yaşam alanları önünde muhtelif direk ve kurumlara ait panolar olabilir. Öncelikle bu direk, pano veya kablonun hangi kuruma ait olduğu belirlenmelidir. (Elektrik, Telefon, İnternet, Fiber Hat) Bu hususta bir fotoğraf ile belediyemiz beyaz masaya başvuru yapılırsa Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri belirlemekte yardımcı olacaktır.
    Belirlenen tesis eğer Boğaziçi Elektrik Dağıtım Şirketi ne ait bir tesis ise Boğaziçi Elektrik Dağıtım Şirketi Genel Müdürlüğü ne deplase edilmesi talep edilerek, yasal hususlar çerçevesinde deplase edilebilmektedir. Yalnız vatandaşların unutmaması gereken husus şudur, söz konusu direk sizin sokağınızı aydınlatmakta veya sizin binanız da o direkten elektrik almaktadır.
    Tesis diğer kurumlardan hangisine ait ise o kuruma bizzat dilekçe ile başvurulmalıdır.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    There can be a variety of lampposts or boards in front of citizens living places. Firstly, it's necessary to identify the institute (Electricity, Telephone, Internet, Fiber line). In this respect, ıt would be helpful to apply and send a picture to the resolution center called 'Beyaz Masa'.That facilitates the Directorate of Technical Works to identify the boards or lamppost.
    If the identified institute belongs to BEDAŞ (Boğaziçi Electricity Delivery Company), it is demanded to displace the disturbing lampposts and boards within the law. But you shouldn't ignore the fact the lamppost enlightens your street and get the electricity from your building.

  • Fazla Ödemeleri Nasıl Geri Alabilirim?
    How can I draw back my extra payments?

    Fazla ödeme yaptığınızı düşünüyorsanız, Gelen Evrak birimine makbuzunuzun aslı ile birlikte dilekçe vermeniz gerekmektedir. Mali Hizmetler Müdürlüğü yapılan inceleme sonucunda gerekli mahsup veya iade ödemeniz gerçekleştirilir.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------


    If you think you've made extra payments, you should give a petition with the origins of your receipt to the Incoming Documents Unit. After the required reviews are completed, the Financial Services Management returns your payments.

  • Haciz Kaldırma İşlemini Nasıl Yapabilirim?
    What are the procedures of dissolution of attachments?

    Haciz işlemi uygulanmış borcunuzu ödemeniz durumunda 1. Kat Mali Hizmetler Müdürlüğü icra servisinden Haciz kaldırma işlemini yaptırabilirsiniz.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    In case of paying the depths, you can release confiscated property by coming to the Financial Services Management(1st floor)'s Debt Collection Office.

  • Hangi İş Yerleri Faaliyetten Men Edilmektedir?
    Which offices are ordered to cease and desist?

    İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı olmadan faaliyet gösteren işyerleri ile İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı bulunsa dahi çevre, toplum sağlığı ve iş güvenliği yönünden eksiklikleri bulunan işletmeler faaliyetten men edilir.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    The offices which are lack of business licenses are ordered to cease and desist. Even if some companies have the license, they are also ordered to cease and desist in case of having deficiencies for social health and working safety.

  • Hasar Görmüş Korkuluk, Panel Çit İçin Nereye Başvurmalıyım?
    Where should I apply for damaged railing or fence panels?

    444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne Bildirebilir, Belediyemize gelerek yada e-belediye üzerinden istek ve şikayet kaydınızı oluşturabilir ve kaydınızı sorgulamak için yine aynı yöntemlerle durumu hakkında bilgi alabilirsiniz. Belirtilen adres ekiplerimiz tarafından incelenerek gerekli görülmesi halinde panel çit çalışması yapılmaktadır.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    You can state your demand from the call center number (444 0 467) of the Directorate of Technical Services, you can come to our municipality building or you can write your requests and complaints to the 'e-belediye' system. Besides, you can follow the same steps to get information about your request's current situation. After the required reviews are completed, our technical team will start working on them.

  • Hasta Bir Hayvanla Karşılaştığımda Ne Yapmalıyım?
    What should I do when I see an animal in need of care?

    Bir box veya kutu içerisinde muhafaza ederek 444 0 467 numaralı Çağrı Merkezimizden kayıt oluşturup Veteriner İşleri Şefliği ekiplerinin hızlıca adresinize ulaşmalarınızı sağlayabilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    After you conserve the animal in a safe box, you can call our call center number (444 0 467). Our Veterinary Services team will reach there as soon as possible.

  • Hasta, Yaralı ya da Bakıma Muhtaç Sokak Hayvanı Bulup Veteriner İşleri Şefliği Ekiplerine Teslim Ettiğim Sokak Hayvanları Hakkında Bilgi Alıp, Ziyaret Edebilir Miyiz?
    How can I get informed about the animals I submitted to the Chief Veterinary Office for their treatments?

    Hafta içi mesai saatleri (08:30-17:00) saatleri arasında 0212 453 53 14 ve 0212 453 53 29 numaralı telefonlarımızdan bilgi alabilir, hafta içi 13:00-14:00 saatleri arasında ise Mevlana Mahallesi 881 Sokak No:5 adresimize gelip ziyaret edebilirsiniz.

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    You can get information by calling the phone number 0212 453 53 14 or 0212 453 53 29 within working hours(08:30-17:00). You can visit the following address; Mevlana Mahallesi, 881 Sokak, No:5 on weekdays.

  • Hazineye Ait Taşınmazı Nasıl Satın Alabilirim?
    How can I acquire the immovable treasure properties?

    Hazineye ait taşınmazların satış işlemleri 4706 sayılı yasa kapsamında yapılabilmektedir. Satış taleplerinin değerlendirilebilmesi için hak sahipliğini gösteren belgelerin (elektrik, su, doğalgaz faturaları veya abonelik sözleşmeleri, yapı kayıt belgesi, emlak beyannamesi vs.) ibraz edilmesi suretiyle başvuru yapılması gerekmektedir. Satış talepleri Milli Emlak Müdürlüğü’ne gönderilecek akabinde işlemler yapılacaktır.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    The selling process is completed within the limits of the 4706 law. You should apply by bringing the right ownership documents (electricity, water, gas bills, subscription contracts, occupancy permit...etc) to demand the purchase. The purchase requisition is done right after it is sent to National Real Estate Management.

  • Hiçbir Geliri Olmayan Birinin Muafiyet İşlemleri Nasıl Yapılır?
    What are the exemption procedures for non-earning people?

    Hiçbir gelir ve gelir vergisi mükellefiyeti bulunmaması gerekmektedir.
    Ayrıca, T.C. Emekli Sandığı, Bağ-Kur ve Sosyal Sigortalar Kurumuna bağlı aktif sigortalı olarak çalışmaması gerekmektedir.
    Türkiye sınırları içinde hisseli veya tam mülkiyet kapsamında brüt yüzölçümü 200 m2’yi geçmeyen tek meskenin dışında başka meskenin bulunmaması gerekmektedir.
    Bu mesken muayyen zamanlarda dinlenme amacıyla değil, daimi olarak kullanılmalıdır.
    SGK dan Alınmış SGK Yazısı gerekmektedir.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    The citizen cannot have any income or be taxpaying. Also, one should not have a job with the social security benefits of Emekli Sandığı (Turkish Republic Retirement Fund).
    Benefitting the exemption is depend on not having one another divided or complete property that is bigger than 200m2 gross acreage. This property cannot be a temporary but permanent place to live. SGK(Social Security System).
    SGK letter is needed by SGK (Social Security System)

  • Hoş Geldin Bebek Paketi İçin Nereye Başvurmalıyım?
    Where should I apply to get the 'Welcome Baby' package?

    İlçemizde yaşayan yeni bebekli ailelerimizin bu mutlu günlerinde yanlarında olarak, yeni doğan yavrularımıza “Hoş Geldin Bebek” paketi verilmektedir. Bunun için Başkanlık Binası 3. Katında yer alan Kadın ve Aile Müdürlüğümüze başvuru yapabilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    In our county, we support the families who just had a baby by giving the 'Welcome Baby Package'. You can apply our Woman and Family Management (3rd floor) to be able to benefit from the service.

  • İkinci El Kullanılabilir Durumdaki Ev Eşyalarımı Ne Yapabilirim?
    What Can I Do With My Usable Second-Hand Furniture?

    İlçemizde yaşayan yardımsever vatandaşlarımız kullanılabilir durumda olan eşyalarını isterlerse 444 0 467 numaralı çağrı merkezinden Kadın ve Aile Müdürlüğümüze ulaşarak veya Belediyemize ait olan GOPDESTEK mobil uygulamasını kullanarak vermek istedikleri eşyaların fotoğraflarını uygulama üzerinden yükleyerek sisteme ekleyebilirler. Sistem yöneticilerimiz gerekli incelemelerden sonra taraflarına geri dönüş yaparak gerekli işlemler ile ilgili bilgilendirme yapacaktır.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Our helpful citizens who want to share the used furniture can reach Woman and Family Management by dialing the call center number '444 0 467' or they can upload the pictures of the furniture they want to give, to the mobile application called GOPDESTEK which belongs to our municipality. After required reviews are completed, our system managers will inform them about the required procedures.

  • İlçemizde Gerçekleşebilecek Afetlere Yönelik Gaziosmanpaşa Belediyesinin Herhangi Bir Planı Var Mı?
    Does Gaziosmanpaşa Municipality have any project for Natural Disasters?

    Gaziosmanpaşa Belediyesi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi ile doğal afetler ve acil durumlara müdahale tek merkezden koordineli bir şekilde yönetilebilecek bir merkeze sahiptir.
    Bu kapsamda 12 adet Yerel Düzey Çalışma Grubu bulunmaktadır.
    Ayrıca 444 0 467 den bilgi alabilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Our municipality has a center that can manage from a single-center coordinately. In this respect, we have 12 Local Level Working Groups.
    Also, you can get information from the phone number 444 0 467.

  • İş Başvurumu Nasıl Yaparım?
    How can I make a job application?

    Şahsen Gaziosmanpaşa Belediyesi İstihdam Ofisine gelerek veya online olarak https://istihdam.gaziosmanpasa.bel.tr adresinden yapabilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    You can apply by coming to Gaziosmanpaşa Municipality Employment Office or visiting the following webpage link; https://istihdam.gaziosmanpasa.bel.tr

  • İş Yeri Mühür Kaldırma İşlemi Nasıl Yapılır?
    What are the unsealing procedures of workplaces?

    Başkanlık binası giriş katta bulunan Yazı İşleri Müdürlüğü Genel Evrak Bürosuna giderek Zabıta Müdürlüğüne mühür kaldırma işlemi için dilekçe yazılması gerekmektedir.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    You should give a petition letter to the Municipal Police Directorate of Editorial Department's General Document Management(entrance floor)

  • Kaldırım Talebimi Nasıl İletebilirim?
    How can I state my pavement demand?

    444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne Bildirebilir, Belediyemize gelerek yada e-belediye üzerinden istek ve şikayet kaydınızı oluşturabilir ve kaydınızı sorgulamak için yine aynı yöntemlerle durumu hakkında bilgi alabilirsiniz. Talebiniz yerinde incelendikten sonra, uygun görülmesi durumunda yıllık çalışma programına alınarak, program doğrultusunda kaldırım yapılması sağlanacaktır.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    You should state your complaint to the Directorate of Technical Works by dialing the call center number 444 0 467. Apart from that, you can come to our municipality building or you can write your requests and complaints to the 'e-belediye' system. Also, you can follow the same steps to get information about your request's current situation. After the required reviews are completed, our technical team will add them to the annual working program and start working on them.

  • Kaldırıma Park Edilen Araçlar Yüzünden Engelli Rampalarına Erişim Kısıtlanıyor. Bunun İçin Ne Yapmalıyım, Nereye Başvurmalıyım,
    I cannot reach the wheelchair ramps easily because of the parked cars on the pavements. What should I do/ Where should I apply to fix it?

    444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden öncelikle Zabıta Müdürlüğüne bildirilip park eden araçlarla ilgili cezai işlem yapılması gerekir. Belediyemize gelerek yada e-belediye üzerinden istek ve şikayet kaydınızı oluşturabilir ve kaydınızı sorgulamak için yine aynı yöntemlerle durumu hakkında bilgi alabilirsiniz. Fen işleri müdürlüğü tarafından da uygun görüldüğü taktirde fiziki engel çalışması yapılır.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    You should state your complaint to the Municipal Police Directorate by dialing the call center number 444 0 467. The team in charge takes a criminal procedure with the car owners. Apart from that, you can come to our municipality building or you can write your requests and complaints to the 'e-belediye' system. Also, you can follow the same steps to get information about your request's current situation. After required reviews are completed, the Directorate of Technical Works team places barriers there.

  • Kedi-Köpek Evi , Mama- Suluk Talep Etmek İçin Ne Yapmalıyım?
    What should I do to demand a pet house, food, and water fountain?

    444 0 467 Çağrı Merkezi ya da 0212 453 53 29 numaralı Veteriner İşleri Şefliği telefon numaralarımızdan ve sosyal medya hesaplarımızdan talep oluşturabilir detaylı bilgi alabilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    You can demand by dialing the call center number 444 0 467 or the Chief Veterinary Office's phone number 0212 453 53 29. Also, you can send your requests and get information from our social media accounts.

  • Kullanılmayacak Durumda Olan Eşyalarımı Ne Yapmalıyım?
    What can I do with my unused furniture?

    Vatandaşlarımızın evlerinde kullanılamayacak durumda olan eşyalarını Başkanlık binamız 2. katta bulunan Sıfır Atık Müdürlüğüne veya 444 0 467 numaralı çağrı merkezimiz üzerinden oluşturulacak randevu ile bina önlerinden alınarak bertaraf işlemleri yapılacaktır.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    The citizens who want to give their unused furniture can make appointment with our Municipilaty's Zero Waste Management (2nd floor)or dial the call center number 444 0 467.

  • Mahallemizde Bulunan Camimize Nasıl Tente Temin Edebilirim?
    How can I demand an awning for the mosque in my neighborhood?

    Kurum tarafından 444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne Bildirebilir, Belediyemize gelerek yada e-belediye üzerinden istek ve şikayet kaydınızı oluşturabilir ve kaydınızı sorgulamak için yine aynı yöntemlerle durumu hakkında bilgi alabilirsiniz. Gerekli incelemeler ekiplerimiz tarafından yapılmaktadır.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    You can state your demand to the Directorate of Technical Services from our call center number (444 0 467), you can come to our municipality building or you can write your requests and complaints to the 'e-belediye' system. Besides, you can follow the same steps to get information about your request's current situation. After the required reviews are completed, our technical team starts working on the problem.

  • Mamamatik Talep Etmek İçin Ne Yapmalıyım?
    What should I do to demand an automatic feeder for animals?

    444 0 467 Çağrı Merkezi ya da 0212 453 53 29 numaralı Veteriner İşleri Şefliği telefon numaralarımızdan ve sosyal medya hesaplarımızdan talep oluşturabilir detaylı bilgi alabilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    You can state your demands by dialing our call center number 444 0 467 or Chief Veterinary Office phone number 0212 453 53 29. Also, you can get information about your demands.

  • Molozların Alınması İçin Nereye Başvurabilirim?
    Where should I apply for debris clearing?

    Evlerinde tadilat yapan vatandaşlarımızın çıkan molozları çuvallamaları ve bina önüne çıkartmaları şartıyla, 444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğünü arayarak ya da belediyemize gelerek Fen İşleri Müdürlüğünde tahakkuk hazırlatarak ücret karşılığında molozlarınızın kapınızın önünden alınmasını sağlayabilirsiniz.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    If the citizens claim debris clearing, they should fill the sacks with the debris and put the sacks in front of their buildings. After that, they should call the Directorate of Technical Works by our call center number 444 0 467 or come and have the Directorate of Technical Works teams set a fee based on the accrual basis of accounting. Finally, the teams come and collect the debris.

  • Okul Bahçesindeki Oyun Alanının Çocuklar İçin Boyanmasını İstiyorum. Ne Yapmalıyım, Nereye Başvurmalıyım?
    I want to have the playground painted for children at schoolyard. What should I do, Where should I apply?

    Okul idaresi tarafından 444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne Bildirebilir, Belediyemize gelerek yada e-belediye üzerinden istek ve şikayet kaydınızı oluşturabilir ve kaydınızı sorgulamak için yine aynı yöntemlerle durumu hakkında bilgi alabilirsiniz. Belirtilen okul ekiplerimiz tarafında programa alınarak gerekli oyun alanı boyama ve çizgi çalışmaları yapılmaktadır.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    The school management can state their demand to the Directorate of Technical Services from our call center number (444 0 467), they can come to our municipality building or write their requests and complaints to the 'e-belediye' system. Besides, you can follow the same steps to get information about your request's current situation. After the required reviews are completed, our technical team starts drawings and paintings.

  • Online Ödeme Nasıl Yapılır?
    What are the online payment procedures?

    Gaziosmanpaşa Belediyesinin internet sitesine girilerek sağ üst köşedeki "e-Belediye" butonundan sisteme giriş yapılır. Açılan sayfaya üye olmadan T.C. kimlik numarası veya sicil numarası ile tahsilat bölümüne giriş yapılarak ödeme işlemleri gerçekleştirilir. Ayrıca e-Belediye üyeliği de yapabilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    You should visit the website of Gaziosmanpaşa Municipality and click on the entrance button upper right-hand corner of the webpage. You can make payment with your ID number (T.C kimlik numarası) or registration number (sicil numarası) without subscribing to the system. Besides, you can subscribe to our website by following the same steps.

  • Ödeme Emrini Tebliğ Aldım. Ödemeyi Kaç Gün İçinde Yapmalıyım?
    I received a payment notification. What is the deadline for payment?

    Ödeme tebliğini aldığınız günden itibaren 15 gün içinde ödemelisiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    You should make your payments in 15 days since you received the notification.

  • Parsel Satış İşlemleri Ne Kadar Sürüyor?
    How long does the parcel selling procedure take?

    Parselle ilgili tüm evrakların toplanması, arazi ve hak sahipliği tespit çalışmalarının tamamlanmasının ardından 3194 ve 2981 sayılı yasalar kapsamında doğrudan satış işlemleri yaklaşık bir ay içinde, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’na göre yapılan ihale işlemleri yaklaşık iki ay içinde tamamlanmaktadır. 4706 sayılı yasa kapsamında yapılan işlemler ise Milli Emlak Genel Müdürlüğü ile yapılan yazışmalar neticesinde tamamlanmaktadır.

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    After assembling documents and determination of the right ownership, the direct selling process is completed in almost a month within the scope of 3194-2981 laws. According to the 2886 Public Procurement Law, the tender process is completed in almost 2 months. The procedures within the scope of 4706 law, are completed after the correspondence with National Real Estate Management.

  • Parselimde Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Ait Hisse Olup Olmadığını Nasıl Öğrenebilirim?
    How can I find out if my parcels belong to state institutions and organizations or not?

    Tapu Müdürlüğü veya WebTapu sisteminden alınan tapu kayıtlarından ya da Emlak ve İstimlak Müdürlüğümüze gelerek parselde yapılacak satış işlemleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    You can get information about the purchase process from Webtapu system of Directorate of Registry or Directorate of Real Estate.

  • Parselimin Donatı Alanında Kaldığını Öğrendim. Ne Yapmam Gerekiyor?
    I found out my parcel is placed on the accessory occupancy. What do I need to do?

    Donatı alanlarında kalan parsellerde 2942 sayılı yasa kapsamında kamulaştırma/tasfiye işlemleri Emlak ve İstimlak Müdürlüğümüzce yapılmakta olup, parselle ilgili hak sahipliğini gösteren evraklarla başvuru yapılması halinde kamulaştırma işlemleri yapılacaktır.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    The deprivatization process of the parcels is completed by our Directorate of Real Estate. In the case of bringing the right ownership documents, the deprivatization process begins.

  • Ramazan Ayında Camimize Mahya Nasıl Temin Edebilirim?
    How can I provide the mosque in my neighborhood have roof ridge in Ramadan?

    Camiye mahya yapılabilmesi için caminin en az iki minareli olması gerekmektedir. İlçemizde bulunan iki minareli bütün camilere Fen İşleri müdürlüğümüzce Mahyalar yaptırılmış ve her ramazan montajı yapılarak faal hale getirilmektedir.
    Mahya olmayan yeni camii veya yeni minare yapılmış olan camii için Belediyemiz Fen İşleri müdürlüğüne dilekçe ile başvurarak talep edebilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    The mosques have to include at least 2 minarets to have a roof ridge. All of the mosques in our county have roof ridges by our Directorate of Technical Works. In Ramadan months, our mosques are well prepared by the Technical Works teams. Still, you can write a petition letter for the ones that do not have the roof ridge and submit it to our Directorate of Technical Works.

  • Riskli Yapı Tespiti Yaptırmak İçin Belli Bir Çoğunluk Olması Gerekir Mi?
    Do we have to be a majority for risk assessments?

    Risk tespiti yaptırmak için bir kat malikinin müracaat etmesi yeterli olmaktadır.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    An apartment owner's application is enough for risk assessment.

  • Riskli Yapıların Tespiti Nasıl Yapılır?
    How to make a risk assessment?

    Riskli yapıların tespiti, bakanlıkça hazırlanacak yönetmelikte belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde masrafları kendilerine ait olmak üzere, öncelikle yapı malikleri veya kanuni temsilcileri tarafından, bakanlıkça lisanslandırılan kurum ve kuruluşlara yaptırılır.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    Risk assessment is provided by the licensed institutions and organizations assigned by the ministry within the limits of procedures and principles at their expense.

  • Riskli Yapıların Tespitini Yapan Bakanlıkça Lisanslandırılan Kurum Ve Kuruluşları Nereden Öğrenebilirim?
    Where can I find out the licensed institutions and organizations determine the risky structures?

    Bakanlıkça lisanslandırılan kurum ve kuruluşların listesi; T.C. Çevre Şehircilik Bakanlığı, Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün resmi internet sitesi www.csb.gov.tr adresinde yayınlanmaktadır.

    ------------------------------------------------------------------------------------------


    The list of licensed institutions and organizations which determine the risky structures is published on the official website of the Ministry of Environment and Urban Planning, Infrastructural and Urban Transformation Services General Management(www.csb.gov.tr).

  • Sahipli Evcil Hayvanıma Gaziosmanpaşa Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğü Veteriner İşleri Şefliğinde Kuduz Aşısı Yaptırabilir Miyim?
    Can I take my pet to the Chief Veterinary Office of Gaziosmanpaşa Municipilaty's Health Service Management for rabies vaccine?

    Hafta içi mesai saatleri (08:30-17:00) saatleri içerisinde Mevlana Mahallesi 881 Sokak No:5 adresimizdeki Veteriner İşleri Şefliğimize evcil hayvanınızın kimliğini de getirerek kuduz aşısı yaptırabilirsiniz.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    On week days, you can bring your pet (with the id card of your animal) within working hours(08:30-17:00) to the following address; Mevlana Mahallesi, 881 Sokak, No:5

  • Sokağımda Bulunan Ağaçların Budanması İçin Ne Yapmalıyım ?
    What should I do for tree trimming in my street?

    Ağaç Budama işlemleri Park ve Bahçeler Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilmektedir. Başvuru için 444 0 467 numaralı çağrı merkezimizden başvuru oluşturabilirsiniz.

    --------------------------------------------------------------------------------------

    The tree trimming process is completed by Parks and Gardens Management. You can dial the call center number 444 0 467 for your requests and appeals.

  • Sokağımıza Araçların Hızını Azaltmaları İçin Kasis(Hız Kesici) Yaptırmak İstiyorum. Ne Yapmalıyım?
    I want to have the speed bumps placed to decelerate the vehicles passing through our streets.

    444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne Bildirebilir, Belediyemize gelerek yada e-belediye üzerinden istek ve şikayet kaydınızı oluşturabilir ve kaydınızı sorgulamak için yine aynı yöntemlerle durumu hakkında bilgi alabilirsiniz., Talebiniz yerinde incelendikten sonra, uygun görülmesi durumunda çalışma programına alınarak en kısa sürede çalışma yapılır.

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    You can state your demand to the Directorate of Technical Services from our call center number (444 0 467), you can come to our municipality building or you can write your requests and complaints to the 'e-belediye' system. Besides, you can follow the same steps to get information about your request's current situation. After the required reviews are completed, our technical team starts working on the problem.

  • Sokağımızda Aydınlatma Yok. Ne Yapabilirim?
    We do not have a lighting in our street. What should we do to fix it?

    17 Temmuz 2013 Tarih ve 28720 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Genel Aydınlatma Yönetmeliği`nin İkinci Bölüm Genel Aydınlatma Yükümlülüğü başlıklı ; MADDE 5 – (1) Dağıtım şirketi; dağıtım bölgesindeki yerleşim yerlerinde bulunan otoyollar ve özelleştirilmiş erişme kontrollü karayolları hariç, kamunun genel kullanımına yönelik bulvar, cadde, sokak, alt-üst geçit, köprü, meydan, kavşak, yürüyüş yolu ve yaya geçidi aydınlatmasından ve bunlara ait gerekli aydınlatma ve ölçüm sistemlerinin tesis edilmesi ve işletilmesinden sorumludur. Bu sorumluluk, imar planlarında bulvar, cadde veya çıkmaz sokaklar dahil, sokak olarak belirlenen meskun yerlerin tamamını kapsar ve MADDE 9- Genel aydınlatma kapsamında yapılacak olan halkın ücretsiz kullanımına açık ve kamuya ait park, bahçe, tarihî ve ören yerlerinin aydınlatılması ile trafik sinyalizasyonu hariç, genel aydınlatma kapsamında yapılacak olan aydınlatma yatırımları, EPDK tarafından onaylanan yatırım planına uygun olarak aydınlatma komisyonunun vereceği karar çerçevesinde dağıtım şirketince yapılır. Hükümleri gereğince, yeni bir aydınlatma tesisi yapmak İl Aydınlatma Komisyonunun vereceği karar ile Dağıtım Şirketi sorumluluğundadır.
    1. Vatandaşlar sokaklarına aydınlatma yapılması için Kağıthane Çağlayanda bulunan Boğaziçi Elektrik Dağıtım Şirketi Genel Müdürlüğü Aydınlatma Koordinatörlüğüne bir dilekçe ile başvurmaları gerekmektedir.
    2. Belediyemize yapılan vatandaş başvuruları da ilgili Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri tarafından değerlendirilip, Belediye Talep Takip yazılımı üzerinden Boğaziçi Elektrik Dağıtım Şirketi Genel Müdürlüğüne iletilmektedir.

    --------------------------------------------------------------------------------------

    According to the 28720 law of Government Newspaper’s General Lighting Directorate, the distributor company is responsible for all the street lighting including the avenues and the blind alleys except the highways and privatized main roads. Electricity Distribution Company is in charge of establishing and managing the lightning system within the law. This responsibility includes all the residential districts like avenues, streets, blind alleys except free public areas(parks, gardens, historical places...) and traffic signalization. The investments are made by the distributor company within the context of general lighting procedures. According to the law, the distributor company is also responsible for building new lighting facilities.
    In this respect, you have lots of ways to follow;
    1. You can apply to the Lighting Coordinatorship of BEDAŞ Boğaziçi Electricity Distribution Company's General Management with your petition letter.
    2. After the applications are evaluated by the Directorate of Technical Works teams, they are sent to BEDAŞ (Boğaziçi Electricity Distribution Company's General Management).

  • Sokağımızda Bulunan Merdivenlerin Korkuluk Demirleri Eskimiş, Hasar Görmüş ve Tehlike Arz Etmektedir. Ne Yapabilirim?
    The stair rails in our street became old and damaged. That is causing danger for the citizens. What can I do to solve the problem?

    444 0 467 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne Bildirebilir, Belediyemize gelerek yada e-belediye üzerinden istek ve şikayet kaydınızı oluşturabilir ve kaydınızı sorgulamak için yine aynı yöntemlerle durumu hakkında bilgi alabilirsiniz. Ekiplerimiz tarafından belirtilen adrese gidilerek gerekli incelemeler yapılarak tehlike arz eden korkuluk demirler yenilenerek gerekli çalışma yapılır.

    --------------------------------------------------------------------------------------
    You can state your demand from the call center number (444 0 467) of the Directorate of Technical Services, you can come to our municipality building or you can write your requests and complaints to the 'e-belediye' system. Besides, you can follow the same steps to get information about your request's current situation. After the required reviews are completed, our technical team will start working on the problem and regenerate the stair rails.

  • Sokağımızda Yaşayan Bir Hayvanın Kısırlaştırma Ameliyatının Yapılması İçin Ne Yapmalıyım?
    What can I do for the neutering of a stray animal in my street?

    444 0 467 Çağrı Merkezi ya da 0212 453 53 29 numaralı Veteriner İşleri Şefliği telefon numaralarımızdan ve sosyal medya hesaplarımızdan talep oluşturabilirsiniz.

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    You can state your demand by dialing the call center number(444 0 467), the Chief Veterinary phone number (0212 453 53 29). You can also send your demands to our social media accounts.

  • Sokak ve Emlak Rayiç Değerlerini Nasıl Sorgulayabilirim?
    How can I investigate the current value of an estate and street?

    http://www.gaziosmanpasa.bel.tr/ E-Belediye Sokak Rayiçleri sayfasından veya Gelirler Şefliğinden öğrenebilirsiniz.
    Ayrıca Emlak Alım satımlarında Giriş Katta bulunan Gelirler Şefliğine Başvuru yaparak Dairenizin Rayiç değerini öğrene bilirsiniz.


    ---------------------------------------------------------------------------------------

    You can get information by clicking on the Sokak Rayiçleri (Street Values) section in e-belediye button of our official website http://www.gaziosmanpasa.bel.tr/
    or coming to our municipality's Gelirler Şefliği (Revenue Management).
    You can also follow these steps to get information about your estate's current value.

  • Sokakta Köpekler Var. Alır Mısınız?
    There are stray dogs in my street. Can you collect them?

    5199 sayılı kanun gereği sokaklarda yaşayan hayvanlar agresif tutum sergilemediği sürece sadece bakıma muhtaç veya tıbbi mücadele için bakım evlerine alınır. Tedavi bakım ve rehabilitasyonu sonrası alındığı sokağa geri bırakılır.

    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Within the scope of 5199 law, The Chief Veterinary Services take the stray dogs just for care and treatments except they don't have aggressive behavior. After the treatment process is completed the teams unleash the dogs to the former address you have mentioned.

  • Staj Başvurusu İçin Hangi Belgeler Gerekli?
    Which documents are needed for internship application?

    1. Staj Başvuru Formu (Üniversite tarafından verilen)
    2. Öğrenci Kimliği Fotokopisi
    3. Kimlik Fotokopisi
    4. Dilekçe

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    1. Internship Application form (given by the University)
    2. Copy of student ID card
    3. Copy of ID card
    4. Petition letter

  • Şehitlerin Dul ve Yetimleri ile Gazilerin Muafiyet İşlemleri Nasıl Yapılır?
    What are the exemption procedures for martyrs' families?

    Türkiye sınırları içinde hisseli veya tam mülkiyet kapsamında brüt yüzölçümü 200 m2’yi geçmeyen tek meskenin dışında başka meskenin bulunmaması gerekmektedir. Şehitlik ve Gazilik belgeleri ile Belediyemiz Gelirler Şefliğine müracaat edilmelidir.

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    Benefitting the exemption is depend on not having one another divided or complete property that is bigger than 200m2 gross acreage. They can apply to the Revenues Management with their Martyr and Ghazi documents.

  • Tapumun Üzerinde Belediyeye Ait İpotek Gözüküyor. Bu İpoteği Kaldırmak İçin Ne Yapmam Gerekiyor?
    There is a mortgage on my land title. How can I release it?

    İpotek borçlusu tüm maliklerin dilekçe ile müracaat etmesi halinde ipotek terkini işlemleri yapılacaktır.

    ----------------------------------------------------------------------------------------All the mortgagor owners should write a petition letter to our municipality.

  • Üniversite Öğrencisiyim. Staj Başvurumu Nereye Yapabilirim?
    I am an undergraduate student. Where can I make my internship application?

    Beyaz Masaya veya Yazı İşleri Müdürlüğü İnsan Kaynakları birimine yapabilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------
    You can apply to 'Beyaz Masa'(Resolution Center) or Editorial Management.

  • Vefat Eden Kişiye Neden Vergi Borcu Tahakkuk Ediyor?
    Why is a deceased person accrued tax debt?

    Veraset ilamı ile birlikte mirasçılar adına bildirimde bulunulmadığından vergiler vefat eden kişi adına gözükmektedir.

    -----------------------------------------------------------------------------------


    The deceased person is accrued tax debts because the legal heirs do not state their determination of heirship.

  • Veraset İşlemleri İçin Yapılması Gerekenler Nelerdir?
    What should I do for the inheritance process?

    Ölüm belgesi veya veraset ilamı ile Belediyemiz Gelirler Şefliğine müracaat ederek ölüm yılına ait rayiç değerini aldıktan sonra bağlı bulunduğu vergi dairesine başvurmanız gerekmektedir.

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    After you come to our municipality's Revenues Management to get the current value document with the death certificate and determination of heirship, you can apply to the registered tax office.

  • Vergi Borcumu Taksit ile Ödeyebilir Miyim?
    Can I pay tax debts in installments?

    Emlak vergileri Mayıs ve Kasım aylarında 2 taksit olarak ödenmektedir. Ayrıca Mayıs ve Kasım aylarında ödeyeceğiniz vergi taksitlerinizi Vakıf bank ve Yapı Kredi Word kredi kartlarına 3 taksit yapılmaktadır.

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    The estate taxes are paid in 2 installments in May and November. Besides, you can pay your tax installment in 3 payments on your Vakıfbank and Yapı Kredi Word credit cards.

  • Veterinerlik İşlemleri İçin Nasıl Destek Alabilirim?
    How can I get support from Chief Veterinary Office?

    e-Belediye Bize Yazın Sayfasından, Beyaz masa veya çağrı merkezi 4440467 numaralı telefon ile istek yapabilirsiniz.

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    You can submit your request from 'Bize Yazın'( Text us section) of E-Belediye system, or you can dial the call center number 444 0 467 of 'Beyaz Masa' (Resolution Center).

  • Yaralı Bir Hayvanla Karşılaştığımda Ne Yapmalıyım?
    What should I do when I see an injured animal?

    Bir box veya kutu içerisinde muhafaza ederek 444 0 467 numaralı Çağrı Merkezimizden kayıt oluşturup Veteriner İşleri Şefliği ekiplerinin hızlıca adresinize ulaşmalarınızı sağlayabilirsiniz.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    After you conserve the animal in a safe box, you can call our call center number (444 0 467). Our Veterinary Services team will reach there as soon as possible.